24.5.10

mogoče končni tekst

Projekt na temo »Brezposelnost v Sloveniji« za BIO (Bienale industrijskega oblikovanja) 2010

Čas trajanja organizacije - izvedba projekta s publikacijo končnih rezultatov: januar 2010 januar 2011

Delavnica : 7. — 15. november 2010

Med potekom BIO 2010 bo v Slovenijo prispelo 10 povabljenih nekdanjih študentov priznane londonske šole Royal College of Art, s katerimi bomo skupaj v okviru delavnice raziskovali in iskali nove reštve za preprečevanje vedno večjega problema brezposelnosti v Sloveniji. S skupino bomo delovali na lokaciji v centru Ljubljane.

Mesto Ljubljana je področje delovanja

Kontejner sredi Ljubljane je naš delovni prostor

Mimoidoči vstopajo v kontejner, kjer puščajo informacije ter v njem dobivajo nove, ki jih po izstopu širijo naprej.

Strokovnjaki so znanstveniki na različnih področjih, ki predavajo v kontejnerju ali pa so z njim povezani preko spleta; odgovarjajo na specifična vsakodnevna vprašanja

Oblak znanja so mimoidoči, strokovnjaki, mesto Ljubljana in udeleženci projekta

Internetna baza podatkov je pridobljeno znanje, ki se nahaja na spletu. Odprta je za vse ljudi, da vanjo vnašajo in prejemajo informacije

Poslanstvo

Razmišljamo o prihodnosti družbe v kateri živimo in na podlagi raziskav delamo sisteme, ki bodo izboljševali življenje ljudi.

Svetujemo in pomagamo pri organizaciji obstoječih socialnih podjetjih, s kreativnim iskanjem rešitev za implementacijo njihovih idej.

Smo skupina kreativnih mislecev, kjer vsak posameznik zaradi različnih znanj, področji delovanja in orodij, ki jih pozna, pripomore k uspešnem funkcioniranju skupine:

Nina Mršnik, produktna oblikovalka

Andrej Koruza, oblikovalec mozaika

Gaja Mežnarić Osole, oblikovalka vizualnih komunikacij

Kaja Avberšek, industrijska oblikovalka in ilustratorka

Matija Biloslav, industrijski oblikovalec

Polona Kastelic, arhitektka

Nina Vidič, arhitektka

Tanja Knez, komunikologinja

Saša Štucin, oblikovalka vizualnih komunikacij

Ozadje projekta

zaposlênost: stanje zaposlenega človeka // stopnja vključenosti za delo sposobnih ljudi v redno delovno razmerje

nèzaposlênost: stanje nezaposlenega človeka // pojav, stanje, da je del ljudi brez stalnega dela, zaposlitve

Prvi problem, ki se izrisuje ob misli na brezposelnost je definicija oz. opredeljevanje zaposlenosti same, ki predpostavlja vključevanje ljudi v redno delovno razmerje. Le-to dandanes postaja ruševina družbenih praks, starejših generacij, ki se vedno manj ujema s trenutnim stanjem.

Mobilnost, vedno hitrjši razvoj in napredek - posledično vodijo v podvrženost k hitrim spremebam - so ustvarili situacije, ki postavljajo delovna razmerja ljudi v vlogo nestalnih spremenljivk.

Če smo včasih rasli in razvijali svoje delovne izkušnje znotraj enega samega razreda/poklica, to danes počnemo na nivoju vrste. Razred je postal okoren in pretesen. Jazz ni več jazz, ampak jazz fusion. Oblikovalci se ukvarjamo z družbo, sociologi z oblikovanjem, cvetličarji s pohištvom, trgovski centri z razstavami dinozavrov. Okvirji so postali pretesni, vsebine nove.

Zanimivo je dejstvo, da nas je v zadnjih 50 letih kapitalizem privadil na vsakdanje novosti, izboljšave, na ključnost vrednot tukaj in zdaj. Prodajajo nam ustaljene vzorce zavite v spremembe. Pa vendar nič ni dokončno. Delovna izkušnja ni statična ampak dinamična entiteta.

Na prepadu ob stari misli o dokončnosti in finalnosti našega poslanstva in novi situaciji podvrženi konstantnim spremembam je potrebno postaviti most, ki bi družbi omogočal mehkejši prehod v novo stanje. Ravno na tem mestu se začenja naše raziskovanje.

Namen

Zanima nas kreativno mišljenje, ki proizvede sisteme, ki se sami ohranjajo in rastejo.

S svojim delovanjem poiskušamo širiti pojem oblikovanja, ali ga zamenjali s pojmom 'design thinking' (po Timu Brownu). Oblikovalsko razmišljanje ali kreativno razmišljanje z oblikovalskimi orodji lahko pripomore vsem segmentom družbe v spopadanju z vsakodnevnimi vprašanji.

Radi bi sodelovali s socialnimi podjetji in implementirali njihove ideje, programe in načrte.

To nas zanima, ker mislimo, da so socialna podjetja prihodnost podjetništva, hkrati pa v veliko slučajih tržno nekonkurenčna in nestabilna.

Z našim delovanjem bi pravtako promovirali povezavo socialnega podjetništva in kreativnega mišljenja, kot enega izmed ključnih orodij za reševanje socialnih vprašanj.

Kako?

Mislimo, da medsebojno medkulturno sodelovanje vodi do nepričakovanih rešitev in novih vprašanj, zato smo se odločili, da k sodelovanju povabimo skupino nekdanjih študentov produktnega oblikovanja iz Londonskega Royal College of Art, da nam s svojo vizijo in znanjem odprejo različne poglede in da skupaj pridemo do presenetljivih projektov ter rešitev.

Sodelujoči iz Royal College of Art-a:

Henny van Nistelrooy, Nizozemska

Bas Kools, Nizozemska

So Hyun Kim, Južna Koreja

Jochem Faudet, Nizozemska

Luka Stepan, Slovenija

Polona Dolžan, Slovenija

Lucia Massari, Italija

Victoria Wilmotte, Francija

Fabien Cappello, Francija

Vahakn Matossian, Velika Britanija

Cesar Harada, Francija

Ciljna skupina

Naša ciljna skupina so že obstoječa in bodoča socialna podjetja.

Partnerji

Tovarna dela

CPU, Center ponovne uporabe

Cilji

Ustvarjanje novih idej in projektov za zmanšanje brezposelnosti v Sloveniji

Povezovanje različnih socialni podjetij

Narediti koncept gostilne za Tovarno dela v povezavi z Centrom ponovne uporabe

Rezultati

Kot grupa bomo postali del večjih interdisciplinarnih skupin in implementirali ideje socialnega podjetja.

Odprli in ohranjali bomo open-source bazo podatkov z našimi raziskavami, ugotovitvami in rezultati, ki bodo odprta za vsa podjetja in posameznike, da iz nje črpajo informacije, ideje in rešitve za nadaljno boljše delovanje. Na BIO 2010 se bodo te informacije predstavile širši javnosti.

Skupine

SKUPINA1

Prva skupina bo sodelovala z dvema že obstoječima socialnima podjetjima (Tovarna dela in CPU).

Za Tovarno dela bi radi naredili koncept gostilne, ki bi tudi sama delovala kot socialno podjetje na več nivojih, iz materijalov in znanjem iz CPU-ja.

SKUPINA2

Druga skupina bo delala scenarije za prihodnost, idealne sisteme brezposelnosti/nebrezposelnosti. Cilj skupina je ustvarjat ideje, ki bodo pripomogle k nastanku novihali k izboljšanju že obstoječih socialnih podjetij.

2 komentarja: